П`ятниця
17.05.2024
07:13
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили нашу школу?
Всього відповідей: 308
Міні-чат
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0
    НВК "Вербівська ЗОШ І-ІІ ступенів - ДНЗ"

    Батьки хочуть бачити своїх дітей гідними громадянами нашого суспільства. Без допомоги родини школа не може забезпечити високих результатів виховання. На відміну від соціальних інститутів родина впливає на дитину кожний день, тому розташовує, майже, необмеженими можливостями у формуванні його особистісних якостей.

    До факторів сімейного виховання соціологи відносять матеріальні умови життя родини, її структуру, освітній рівень, інтереси, духовні потреби, рівень культури. По характері взаємин батьків родини розділялися на три групи: живуть дружно, іноді сваряться, конфликтуют.

    На основі отриманих даних простежили, яким чином  характер взаємин батьків впливає на моральне формування особистості дитини, затвердилася думка, що в більшості родин, де існує розуміння між батьком і матір'ю, діти ростуть добрими чуйними. Це підтверджують дані учителів шкіл Вінницької області. Інше положення в родинах, де батьки сваряться, втягують у свої конфлікти дітей. У таких родинах діти в кращому випадку виховані задовільно, але частіше погано.

    Для успішної взаємодії школи і родини у вихованні потрібно, щоб батьки вміли аналізувати діяльність і поводження своїх дітей, їхня вихованість. А для цього необхідно:

    розробити зміст і методику педагогічної освіти батьків з урахуванням підготовленості їх до морального виховання;

    розбудити в батьків, як вихователів, інтерес до процесу самоосвіти в області спеціальних педагогічних і психологічних знань.

    удосконалювати взаємини батьків з дітьми і класним керівником, розширювати сферу їхньої спільної діяльності і спілкування.

     

    Якщо між класним керівником і батьками існують довірчі відносини, педагог може попросити поділитися результатами своїх спостережень. Таким чином, забезпечується єдність вимог школи, голосного колективу і родини.

    Підключення батьків до аналізу вихованості школярів є не тільки способом більш глибокого пізнання ними дітей, але і стимулом самоосвіти самих батьків. У них з'являється потреба збагатити свої знання, опанувати невідомими їм методами сімейного виховання.

    Родина, будинок розташовують чималими позитивними умовами, що сприяють підвищенню виховних можливостей домашніх ігор: по-перше, батьки і діти проводять спільно достатню кількість часу, часто разом займаються, грають, відпочивають; по-друге, для організації проведення ігор у домашніх умовах існує чимало різноманітного інвентарю.

    Як показує практика, контакти батьків молодших школярів з їхнім учителем - самі тісні й активні в порівнянні з учителями більш старших дітей. Саме ці батьки стають головною опорою вчителя в проведенні ігор.

    Цікавий досвід взаємодії вчителя з батьками по організації спільних ігор дорослих і дітей у початковій ланці, розробила Вихованець Л.В. конкретний план спільної роботи і на одних зі зборів познайомила з ним батьків.

    Леся Володимирівна розповіла батькам про зміст, головні моменти майбутньої спільної роботи, про конкретну допомогу, що можуть зробити батьки вчителю. На наступних батьківських зборах частина часу також присвячувалася проблемам спільних ігор з дітьми. Батьки одержували необхідні знання, опановували практичними уміннями по створенню будинку дитячого ігрового куточка. Іноді батьки запрошувалися в школу для практичної участі в іграх дітях. На одних зі збор учитель запропонував батькам на час принести в клас нові цікаві іграшки. У такий спосіб була створена класна ігротека. У новій обстановці, у новій грі обридла іграшка ставала привабливої і корисний навіть для її власника. Батьки, що володіють потрібними знаннями, виступали як експертів, консультантів, а іноді в нових командних іграх - ведучими.

    Так завдяки взаємодії вчителя з батьками дітей молодших школярів значно підвищилася виховна функція ігор, у яких активно беруть участь і батьків, і їхні діти.

    Продуману систематичну роботу з батьками веде вчитель початкової ланки Жданова А.В. Перед початком кожної чверті вона знайомить батьків із планом виховної роботи на чверть, обов'язково розповідає про тих батьків, що брали активну участь у громадському житті класу.

    Після закінчення першого півріччя Жданова А.В. поставила перед собою ціль: прилучити батьків до виховання дітей, тому що вони намагаються не приходити на збора. До дня Армії вона підготувала вечрку за участю батьків.

    Напередодні ведення  зборів, разом із членами батьківського комітету оформила класну кімнату; підготувала виставку дитячих виробів і малюнків, стенд із педагогічною літературою і т.д.

    А.В.Жданова вважає, що тільки тематичні збори підвищують педагогічну культуру батьків, а звідси і значно поліпшують сімейне виховання дітей.

    Цікавий досвід роботи з батьками проводить вчитель історії Сільніцька Т.М., яка організувала сімейний клуб у себе в класі. У клубі задіяні всі батьки дітей. Девіз  клубу- "Навчи дитини любити і ти його навчиш усьому". Роботу  Тетяна Миколаївна  організувала спочатку з залучення батьків у культурно-досугову діяльність, тобто батьки разом із вчителем і дітьми готують розважальні заходи. На даному етапі   проводилися лекторії по підвищенню педагогічної культури батьків.  Позитивні  результати роботи видно  не тільки у виховному аспекті, але й у навчальній діяльності дітей.