П`ятниця
17.05.2024
08:36
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили нашу школу?
Всього відповідей: 308
Міні-чат
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0
    НВК "Вербівська ЗОШ І-ІІ ступенів - ДНЗ"

    Програма вивчення важковиховуваного:

    1. Анкетні дані вихованця.

    2. Анкетні дані батьків. Атмосфера в сім'ї, внутрішньосімейні стосунки; як батьки ставилися до дитини в шкільні роки; чи є вони прикладом зараз, стосунки зараз; наявність судимостей; сім'я - повна, неповна, повторно створена, коли батько залишив сім'ю; як батьки ставляться до роботи, як часто міняють, чому; що стало причиною розпаду сім'ї (пияцтво, бійки, аморальний спосіб життя); матеріальні, побутові, житлові умови сім'ї.

    3. Кількість дітей у сім'ї, місце навчання, характер взаємовідно­син між дітьми (якщо недоброзичливі - чому?).

    4. Умови виховання учня в сім'ї (наявність кімнати чи місця, хто більше займається дитиною (батько, мати, бабуся, дідусь, брат тощо), яку роботу вдома виконує учень, статус дитини в сім'ї, єдність вимог сім’ї і навчального закладу.

    5. Статус учня в групі, взаємостосунки з однолітками (поважа­ють, лідер, байдужі, недружелюбні, цькують, насміхаються) - причини. Хто має вплив, хто захищає чи карає?

    6. Коротка характеристика здоров'я. Ставлення учня до спорту, здорового способу життя, наркогенних речовин.

    7. На основі яких соціальних, психологічних, медико-біологічних ознак належить до важковиховуваних (неуспішність, помилки сімейно­го виховання, прорахунки навчально-виховної роботи, стан здоров'я).

    8. Особливості поведінки в сім'ї, училищі. Ставлення до праці.

    9. Особливості темпераменту, характеру, інтересів, пам'яті, уяви, уваги.

    10. Профілактичні заходи щодо подолання важковиховуваності.


     

     

     

     

     


     
    Особливості педагогічного керівництва в роботі з важковиховуваними учнями

    Ефективність педагогічного керівництва в профілактиці правопо­рушень учнів має досягатися, виходячи із принципів організації виховного процесу:
    - включення важковиховуваних учнів у діяльність, що забезпечує розширення і розвиток відповідальності ;
    - стимулювання самовдосконалення особистості;
    - розширення морально-духовного змісту педагогічної аргумен­тації норм і правил стосунків, вимог та ін. у колективній діяльності учнів.

    Серед позитивних особливостей роботи вихователів, за якими важковиховувані учні визначали рейтинг учителів, були названі ознаки у такій послідовності:
    - почуваєш себе поряд із ним легко та невимушено;
    - вірить мені, поважає як людину;
    - допомагає доброю порадою у скрутних ситуаціях;
    - є бажання поділитися з ним своїми невдачами і радощами;
    - не відчуваю страху перед ним;
    - може захистити при несправедливому обвинуваченні;
    - допомагає у налагодженні стосунків з однолітками, вчителями;
    - справедливий, до всіх однаково вимогливий;
    - не "вичитує" при всіх;
    - підтримує, заохочує, хвалить при учнях;
    - не "розбирає" на класних та батьківських зборах;
    - не поспішає скаржитися батьк
    ам;
    - життєрадісний, доброзичливий;
    - не підвищує голос;
    - правдивий, завжди відверто говорить "про життя";
    - добрий, уважний, чуйний; .
    - при аналізі конфлікту не перекладає всю провину на мене;
    - добре викладає свій предмет;
    - виконує свої обіцянки;
    - працелюбний;
    - організує допомогу у навчанні, бере в похід.

    Не важко переконатися, що учні передусім цінують моральні, гу­манні якості педагога, і навіть професійна майстерність стоїть далеко не на першому місці.

    Серед негативних особливостей особистості вчителя-вихователя важковиховувані називають: черствість, байдужість, низь­кий культурний рівень, невміння підтримувати дисципліну в класі, без­принципність, нещирість, необ'єктивність тощо. 

    Однією з ефективних форм роботи викладацького колективу в системі профілактики правопорушень є психолого-педагогічні засідання методичної комісії класних керівників. Вони виконують діагностичну, проективну, реабілітаційну функції.

    Діагностична функція полягає у визначенні причини, динаміки змін, вивченні якостей особистості, особливостей поведінки учня (стан здоров'я, розвиток, аналіз психологічної атмосфери сім'ї, статус учня в колективі, його ставлення до нього, праці, спрямова­ність інтересів, самооцінка тощо).

     Проективна функція. Вона передбачає вироблення індивідуаль­ної програми впливу на основі колективного обговорення. Педагогічні рекомендації даються батькам, класним керівникам, викладачам - предметникам, учнівським органам самоврядування, батьківському
    комітету.