П`ятниця
17.05.2024
06:47
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили нашу школу?
Всього відповідей: 308
Міні-чат
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    НВК "Вербівська ЗОШ І-ІІ ступенів - ДНЗ"

          Індивідуальна програма на зміну поведінки учня:

    1. Якісні засоби виховного впливу: залучення учня до актив­ної діяльності за інтересами (спортивні, трудові, пізнавальні, естетич­ні).

    2. Організація допомоги у навчанні з боку консультантів - одногрупників

    3. Індивідуальна робота вчителя в позаурочний час .

    4. Рейди членів батьківського комітету групи, училища з метою ознайомлення з організацією самопідготовки, дозвілля, становища сім'ї (повідомлення в органи влади, якщо сім'ї потрібна допомога).

    5. Психологічні засоби впливу на емоційно-вольову сферу осо­бистості: створення ситуації успіху на уроках з найважчих для учнів предметів.

    6. Покращення умов сімейного виховання, застосування засобів адміністративного впливу на батьків, які згубно впливають на вихован­ня дітей.

    7. Щомісячне підведення під­сумків – проведення групових зборів. 

    Реабілітаційна функція. Її головна мета - захист інтересів дити­ни, яка потрапила в несприятливі умови - сімейні, навчально-виховні, у складну конфліктну ситуацію. Досвід показує, що нерідко неуважні вчителі намагаються позбавитися важкої дитини, індивідуальну роботу заміняють "відсівом". Стійка неуспішність або порушення дисципліни дратує вчителя, а озлоблення дитини стає причиною багатьох відхи­лень у поведінці, додає конфлікту в сім'ях. Страх перед покаранням травмує психіку дитини. Практика показує, що там, де проводиться квалі­фікована діагностика, класному керівнику значно легше вирішувати проблеми позитивної установки у вихованні дитини.

    Отже необхідно:
    а) здобути багатопланову інформацію про поведінку підлітка і причини формування негативних якостей або здійснення протиправних учинив;
    б) виділити домінуючі позитивні якості;
    в) поєднати у вивченні діяльність, свідомість і ставлення учня;
    г) розглянути взаємозв'язки і взаємозалежності підлітка в колек­тиві;

    д) оцінити роль сім'ї у вихованні підлітка;
    є) скоординувати зусилля всіх суб'єктів виховання.

    4. Методика організації позакласної виховної роботи з важковиховуваними

    Загальновідомо, що соціалізація підлітка найактивніше прохо­дить у галузі його позанавчальної діяльності, питома вага яких становить 40% усього активного часу учня. Це зумовлює пошук ефективних форм і методів педагогічного впливу на дітей і підлі­тків у позанавчальний період.

    Важливою формою виховної роботи з важковиховуваними є
     гу­рткова діяльність. Її ефективність зумовлена дотриманням таких ви­мог:

    1.
    Не створювати колективи лише з контингенту важковиховуваних. Це суперечить основному положенню педагогіки - перевиховання через соціально здоровий колектив. Ще А. С. Макаренко вважав недо­цільним роздільне виховання важких і звичайних дітей.

    2. Співвідношення важких і звичайних дітей. Досвід роботи з важковиховуваними учнями показав, що найбільш педагогічно обґрун­тованим і оптимальним є співвідношення 35-40% важких і 60-65% бла­гополучних дітей. 3. Урахування ступеня важковиховуваності підлітків.

    4.Педагогічна доцільність організації життєдіяльності і стимулю­вання підлітків.

    5. Встановлення особистісних і ділових стосунків.

    6. Здійснення різноманітних видів діяльності.

    7. Створення ситуації успіху в праці, реалізація в професійній діяльності, спілкуванні.

    Все це дуже важка робота:

    1. Нинішні підлітки звикли до споглядальної ролі на будь-якому святі.

    2. Склалися стереотипи дозвілля (дискотека, відео, прогулянка вулицею).

    Важковиховувані підлітки потребують посилення виховання пра­вильних етичних уявлень, стійкої соціалізації, вироблення соціально позитивної і ефективно насиченої домінанти, мобілізації своїх особис­тих ресурсів, уміння контролювати себе, долати байдужість до соціа­льного життя. Тому педагогічна психотерапія, як ніколи, повинна бути виховною, що активізує правильну соціалізацію особистості. Три форми педагогічної психотерапії:


    Індивідуальна - початковий етап (довірлива бесіда): врахування особливостей учня, доброзичливість.

     Групова - проведення заняття з групою з однаковими відхилен­нями в поведінці.

    Колективна - заснована на використанні позитивного впливу колективу (він об'єкт, і він же суб'єкт виховного впливу).

    Метою таких занять може бути:

     I. Розвиток необхідних якостей:
    - рішучість, самостійність, ініціативність, хоробрість;
    - сила волі, наполегливість у досягненні мети;
    - працелюбність;
    - впевненість у собі і в своїх силах, їх об'єктивна оцінка;
    - уміння терпіти (витримувати втому і пов'язані з нею неприємні відчуття);
    - уміння концентрувати думки та увагу, переключати їх з одного предмета на інший;
    - уміння і здатність засвоювати нові навички, професійні дії;
    - уміння пристосовуватися до постійно зростаючих навантажень (фізичних, розумових);
    - уміння долати психологічні бар'єри (напруження під час спілку­вання, невпевненість, страх);
    - активізація відпочинку і відновлення процесів в організмі (самонавіювальний сон і відпочинок);
    - критичне ставлення до своїх недоліків, чесність і безкомпромі­сність у виконанні обов'язків.

     II. Позбавлення від негативних рис і звичок:
    - шкідливі звички (пристрасть до нікотину та алкоголю);
    - невпевненість у собі, нерішучість;
    - неспокій, тривога, страх;
    - боягузтво;
    - лінощі;
    - самовпевненість, зазнайство, переоцінка своїх можливостей; 
    - нестійкість уваги, настрою;
    - подразливість;
    - нав'язливі стани (думки, відчуття, дії);
    - порушення сну, запаморочення.