Система
запобігання відхиленням у поведінці учнів та їхнього перевиховання містить у
собі 6 основних компонентів:
1.
Виявлення учнів, які схильні до порушення дисципліни;
2.
Визначення причин відхилень у поведінці й моральному
розвитку;
3.
Створення плану педагогічної корекції особистості й
усунення причин її моральної деформації;
4.
Зміна характеру особистих стосунків учнів з однолітками й
дорослими;
5.
Залучення важких учнів до різних видів пізнавальної
діяльності й забезпечення досягнення успіху в ній;
6.
Зміна мов сімейного виховання.
АЛГОРИТМ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА З
УЧНЕМ НЕАДЕКВАТНОЇ ПОВЕДІНКИ
Збирання інформації про учня:
ü
бесіди з вчителями, батьками, однолітками
ü
вивчення соціально-побутових умов
ü
успішність
ü
участь у
шкільних, класних заходах, гуртках
ü
особисті
спостереження
діагностика :
ü психологічна
характеристика учня та батьків
ü педагогічна
характеристика
коригувальна робота:
ü наставник
ü психолог
ü педагог-організатор
ü вчителі-предметники
ü однолітки
ü батьки
ü заступник
директора з навчально-виховної роботи
аналіз
результативності роботи :
ü на
підставі діагностичної карти . моніторингу розвитку дитини на початок та кінець
семестру виявити зміни в поведінці учня для подальшого планування роботи.
ІНДИВІДУАЛЬНА
ПРОГРАМА
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО
КОРИГУВАННЯ
ІПППК
складається з урахуванням
психолого-педагогічної характеристики учня, після типу «важковиховуваності»,
базуючись на «Орієнтовну програму». Затверджується ІПППК на шкільному
педагогічному консиліумі.
1. Виховні
завдання з коригування.
2. Коригування
умов сімейного виховання.
3. Подолання
педагогічних помилок у школі.
4. Організація
контролю за діяльністю референтної групи.
5. Організація
змістовного проведення вільного часу .
6. Розвиток
позитивних якостей особистості.
№
|
Коригувальний захід
|
Прогнозований результат
|
Аналіз здобутого результату
|
Здобутий результат
|
Додаткові коригувальні заходи
|
1
|
Бесіда
|
Прояснення проблеми
|
|
|
2
|
Тренінг спілкування
|
Формування конструктивних навичок спілкування
|
|
|
3
|
Соціально-рольовий тренінг
|
Формування вміння уявляти себе на місці іншого
|
|
|
4
|
Тренінг емпатій
|
Формувати здатності співчувати іншому
|
|
|
|