Субота
09.11.2024
10:59
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
В якому році Ви закінчили нашу школу?
Всього відповідей: 308
Міні-чат
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    НВК "Вербівська ЗОШ І-ІІ ступенів - ДНЗ"

    ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ
    «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності
    школярів за сучасних умов»

    ПЛАН

    1. Провести заняття психолого-педагогічного семінару «Психологічні проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів».
    (заступник директора школи з НР, психолог, до __.__.20__ р.)

    2. Оформити виставку літератури з цього питання.
    (бібліотекар, психолог, до __.__.20__ р.)

    3. Провести діагностування учнів та вчителів школи з метою вияснення проблем мотивації навчальної діяльності.
    (психолог, класні керівники, до __.__.20__ р.)

    4. Провести засідання педагогічної ради, на якому розглянути наслідки діагностування та затвердити методичні рекомендації вчителям школи щодо проблем формування мотивації навчальної діяльності учнів.
    (директор, перша половина жовтня 20__ р.)

    5. Організувати навчально-виховну роботу з урахуванням затверджених методичних рекомендації:
    • засідання психолого-педагогічного семінару-практикуму;
      (заступник директора з навчальної роботи, __.__.20__ р.)
    • розробка та захист моделей уроку на засіданнях динамічних груп;
      (керівники динамічних груп, до __.__.20__ р.)
    • проведення ряду відкритих уроків та виховних заходів; взаємовідвідування уроків;
      (вчителі, класні керівники, листопад-грудень 20__ р.)
    6. Визначити склад робочої групи по підготовці питання на розгляд педагогічної ради та видати наказ по школі.
    (директор школи, до __.__.20__ р.)

    7. Розробити пам’ятку членам робочої групи щодо вивчення проблем формування мотивації навчальної діяльності учнів за сучасних умов.
    (керівник робочої групи, до __.__.20__ р.)

    8. Вивчити стан навчально-виховної діяльності вчителів з питання «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов».
    (члени робочої групи, згідно розподілу обов’язків, листопад-грудень 2012 р.)

    9. Проаналізувати й узагальнити матеріали перевірки.
    (керівник робочої групи, до __.12.20__ р.)

    10. Підготувати повідомлення «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов».
    (заступник директора з навчальної роботи, __.__.20__ р.)

    11. Прийняти управлінське рішення (наказ по школі).
    (директор школи, до __.12.20__ р.)


    Додаток 1

    Анкета для вчителів

    1. Назвіть найвдаліші методи і прийоми створення позитивного настрою в учнів на уроці. Які методи і прийоми мотивації навчальної діяльності ви вважаєте найоптимальнішими? Яким із них ви віддаєте перевагу в своїй роботі? __________________________________

    2. Як саме під час підготовки до уроку, обираючи методи та прийоми мотивації, ви враховуєте:

    • специфіку класу;
    • індивідуальні можливості учнів;
    • умови роботи на уроці.

    3. Чи склали ви власну систему методів мотивації навчальної діяльності? _________________________

    4. Чи вдається вам виробити в учнів раціональні способи розумової праці й навичок самоорганізації; якщо так, то якими методами і засобами? ___________________

    5. Чи часто ви створюєте такі умови на уроці, коли в учня активно формуються елементи «само» (самоконтролю, самоаналізу, самооцінювання)? _________________

    6. Який стиль спілкування з учнями на уроці для вас є пріоритетним (підкресліть у наведеному переліку):

    • авторитарний;
    • демократичний;
    • ліберальний.

    7. Який характер навчальної діяльності у вас переважає:

    • репродуктивний;
    • конструктивний;
    • творчий.

    8. Яких уроків у вас більше:

    • що досягли поставленої мети;
    • частково досягли мети;
    • не досягли мети.

    9. Чи складно вам обирати методи та прийоми мотивації навчальної діяльності? Чи потребуєте ви допомоги й якої саме? ________________Анкета для учнів

    1. Який навчальний предмет вам подобається найбільше? _________ Який предмет ви найнаполегливіше вчите? _____________ Причина цього? ____________

    2. Яку мету ставите перед собою, вивчаючи певний предмет? _______

    3. Чи мотивує вчитель вас до навчання? _____________

    4. Назвіть найвдаліші методи і прийоми створення вчителем позитивного настрою учнів на уроці. ____________

    5. Чи часто вчителі створюють на уроці умови, за яких у вас активно формуються елементи «само-» (самоконтролю, самоаналізу, самооцінювання)? ____________

    6. Який стиль спілкування вчителя з учнями на уроці вам найбільше подобається:

    • авторитарний;
    • демократичний;
    • ліберальний.

    7. Ваші пропозиції щодо цікавішого проведення уроків. ___________________________________

    Додаток 3

    Пам’ятка вчителю
    «З чого починається ефективний урок»

    • На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не повинні боятися припуститися помилки.
    • Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.
    • Творче ставлення до роботи й навчання — запорука ефективного уроку.
    • Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не давайте учням зневіритись у своїх силах.
    • Якщо ваш голос виказує роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
    • Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
    • Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
    • Добрій пам’яті передує пильна увага.
    • Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.
    • Чогось навчитися можна тільки практикою.
    • Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
    • Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.
    • Якщо дитина дивується — вона починає мислити. Нові ідеї —— продукт творчої уяви.
    • Зацікавленість — найдужча мотивація до навчання.
    • Учіть дітей робити нотатки.
    • Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок із того, як він уміє висловлюватися.
    • Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.
    • Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
    • Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.
    • Учитель не повинен говорити без упину. Діти не встигають за його думками.
    • Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.

    Додаток 4

    Поради учням
    (для активізації пізнавальної діяльності)

    1. Визнач для себе значення певного матеріалу.

    Значення певного матеріалу стане тобі зрозумілим, якщо подумаєш, якої мети хочеш досягти, що можеш робити з цим і чи використаєш ти це для себе в майбутньому.

    2. Визнач чітко свою мету і не відступай від неї!

    Я вірю: ти впораєшся! Якщо ти чітко знаєш, чого хочеш, бажання вчитися буде залишатися в тобі завжди. Крім цього, ти відчуєш, що бажання досягти ще більшого в тобі зростає.

    3. Поділи свою велику мету на менші частинки.

    Їх легше досягти. Коли ти успішно досягнеш маленької мети, у тобі прокинеться бажання досягти наступної. Адже ти це можеш! Так ти швидше прийдеш до своєї великої мети.

    • Радій, коли тобі вдасться домогтися маленького успіху!
    • Не засмучуйся, якщо з першого разу не вдасться. Спробуй іще раз!
    • Знай: ти це можеш! Я вірю в тебе!

    4. Спробуй знайти якомога більше причин, через які тобі потрібно досягти цієї мети.

    Ці причини допоможуть тобі тримати курс на здійснення всього, чого ти хочеш!

    5. Знай: бажання має виходити від тебе самого!

    Але якщо ти хочеш учитися, щоб сподобатися вчителю, батькам або довести друзям, чого ти вартий, то використовуй додатково і це, щоб досягти своєї мети!

    6. Не бійся просити допомоги!

    Знай, що тільки коли ти справді переконаний у правильності своїх дій, тоді досягнеш мети! Питай, якщо в чомусь маєш сумніви!

    Успіху тобі!


    Додаток 2